Régóta dolgozom a civil szférában, főként rászorulók megsegítésével foglalkozom. Bár lehet, nem szép ezzel kezdenem, de anyagilag nem ez a legkifizetődőbb terület, és a leggyakrabban sem lelkileg, sem fizikailag nem könnyű, mégis nagyon szeretem. Sokszor gondolok arra, hogy ha az emberek többsége akár csak egy napot eltöltene hasonló munkakörben, annyival empatikusabb lehetne – olyan személy, aki embertársaira odafigyelve éli az életét és segít, akin tud. Persze sok ilyen férfit és nőt ismerek, és a fiatalok között is egyre több a szociálisan érzékeny személy, de a felgyorsult világunkban sokkal több érzékenységre és adni tudásra lenne szükség. Nem egyszer láttam sajnos olyat, hogy családok számára a ruházkodás, mindennapi étkezés, a melegvíz vagy a munkába járás megoldása is problémát jelent. Emellett a saját életemre is máshogy tekintek, mindenért nagyon hálás tudok lenni, ami megadatik. Ezért sem estem igazán pánikba múlt héten, amikor csőtörés volt nálunk, mert csak arra tudtam gondolni, hogy én tudok segítséget kérni, viszont mennyi szegény sorsú ember nem.
De nem szeretnék itt szomorkodni, sőt ezek az emberek sem szeretik, ha sajnálják őket. Inkább mesélek arról, hogy oldódott meg ez a csőtöréses kaland. Először azért úgy éreztem, mégsem lesz olyan könnyű dolgom, ugyanis nincs egy „bejáratott” vízszerelője a családunknak. Így az egyik kollégám segítségét kértem, aki át is küldte sms-ben a vizszereles.net címet.
Amint rákerestem az oldalra, rögtön úgy éreztem, hogy van okom a bizakodásra. Lehet, hogy felszínes vagyok, de engem gyakran lesújt az őskori, elhanyagolt weboldalak hangulata és állapota, egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy akik arra sem figyelnek oda, hogy egy kompakt weboldalt összetegyenek, ami őket képviseli, azok jó szakemberek legyenek. Persze nem a falu Józsi bácsijait és egyéb népszerű szakijait szidom itt, hiszen megvannak azok a területek, ahol szájról szájra terjed az információ. Viszont nagyvárosi nőként vannak elképzeléseim, amit a vizszereles.net teljes mértékben megugrott: a telefonszámot egyből megtaláltam, és miközben fogadták a hívásomat és elmagyaráztam, miben kérem a segítségüket, tovább böngésztem az oldalon. Minden szolgáltatásuk részletesen fel van tüntetve, így kvázi laikusként is ki tudom keresni, mégis milyen munkával bízhatom meg őket – mert bár a csőtörésnél tudtam, hogy vízszerelő kell, de ciki vagy sem, nem mindenről tudom megállapítani, milyen szakember feladataihoz tartozik. Szóval ez egy plusz biztosíték annak, aki hasonlóan nem igazodik ki az ilyen ügyekben.
Mivel az ügyem elég sürgősnek volt mondható, amilyen hamar csak tudtak, kijöttek hozzám még aznap. Ez is az egyik versenyelőnyüknek mondható, hogy nem csak Budapesten vállalják a sürgős munkálatok egy órán belüli megkezdését, hanem Pest környékén is, ami többszáz települést jelent (a pontos listáért érdemes felkeresni az oldalt). Ez azért volt megnyugtató információ számomra, mert ha egyszer egy Pest környéki községbe költöznénk (amire megvan az esély), akkor sem kellene lemondanunk a gyors segítségről. Az oldal kiemelten ejt szót a biztosításhoz szükséges számlákról is, amelyet ígéretük szerint kollégájuk a legkörültekintőbben állít ki, így a biztosító sem problémázhat ezek elfogadásával. Egyébként a javításra is garanciát vállalnak, mert a több mint harminc éves tapasztalat és szakértelem számukra ezt is jelenti. Legyen szó szerelésről, javításról, karbantartásról, cseréről, vagy éppen telepítésről, biztosan számíthatunk rájuk. A vízszerelésen kívül csatornázással és csatornakamerázással, csőtöréssel, duguláselhárítással és fűtésszereléssel kapcsolatos feladatokkal is kereshetjük a vizszereles.net szakembereit. Oldalukon hasznos tippeket és egy visszahívási űrlapot is találunk, amennyiben nem sürgős munkálatokkal bíznánk meg őket. Én maximálisan elégedett voltam a munkájukkal, így csak ajánlani tudom őket.